Dieta bogata w witaminy i minerały – jak ją skomponować?

Dieta bogata w witaminy i minerały to naturalna obrona przed chorobami, które szczególnie w okresie jesienno-zimowym dają nam o sobie znać. W dzisiejszym artykule pragniemy poruszyć zasady komponowania takiej diety.

Czy dieta bogata w witaminy i minerały może pozytywnie wpłynąć na nasze zdrowie?

Powszechnie wiadomo, że naturalnym źródłem składników mineralnych są owoce i warzywa. Ich zawartość przeliczana na gram jest wielokrotnie większa niż np. w mięsie czy nabiale. Dlatego warto pamiętać, aby wprowadzać je do naszej diety.

W kwestii wpływu diety witaminowej na nasze zdrowie musimy odnieść się do kilku kluczowych składników mineralnych. Do najważniejszych witamin i minerałów należy zaliczyć:

  • Potas – regulator pracy naszego serca
  • Wapń – składnik wzmacniający nasze kości
  • Selen – chroni komórki przez toksycznym działaniem związków chemicznych i pomaga usunąć wolne rodniki
  • Błonnik – poprawia działanie naszego układu pokarmowego i ogranicza łaknienie

Stawiając na dietę bogatą w witaminy i minerały nie musimy wydawać pieniędzy na suplementy diety. Odpowiedni balans składników zapewni nam te elementy diety w formie naturalnej – zamiast ich syntetycznych zamienników.

Sprawdź także: Jak urządzić dom dla alergika?

Dieta bogata w witaminy i minerały w czasie odchudzania

Dieta bogata w witaminy i minerały może zostać skomponowana w taki sposób, aby dodatkowo wspierać utratę tkanki tłuszczowej . Głównymi minerałami, które podczas stosowania diety spożywamy, są cynk, chrom i magnez. Łączy się to także z wyeliminowaniem z diety pacjenta tłuszczy pochodzenia zwierzęcego, które znacznie podnoszą kaloryczność posiłków.

Inne diety, które mogą Cię zainteresować:

Dieta helicobacter pyroli

Dieta kopenhaska

Składniki mineralne kluczowe dla tego rodzaju diety:

  • Cynk – wspiera naszą przemianę materii oraz usprawnia proces przemiany białek i węglowodanów.
  • Chrom – przyspiesza rozkład tłuszczu i reguluje poziom glukozy we krwi.
  • Magnez – skraca czas w jakim spalane są węglowodany i tłuszcze.

Dieta bogata w witaminy i minerały a poprawa stanu skóry

Warzywa i owoce z zawartymi w nich witaminami i minerałami to zbawienie dla naszej skóry. Pamiętajmy, że stan naszego zdrowia często rzutuje na nasz wygląd. Ubogie diety wywołują szary odcień skóry i przyczyniają się do powstawania niedoskonałości. Już po miesiącu stosowania zbilansowanej, zdrowej i mądrej diety zobaczymy pierwsze zmiany w naszym wyglądzie. Pamiętajmy, że dieta nie tylko służy do redukcji tkanki tłuszczowej i obniżenia masy ciała. Dieta to przede wszystkim inwestycja w zdrowie. Mikro i makro składniki to zatem podstawa.

Wpływ braku witamin na cerę

Niedobór witaminy A – skóra słucha;

Niedobór witaminy E – przyśpieszenie procesów starzenia i problemy z pękającymi kącikami ust czy słuchom skórą;

Niedobór witaminy B – powoduje zmiany skórne w postaci niedokrwistości.

 

Czy dieta bogata w witaminy i minerały pomoże zajść w ciąże?

Pary starające się o powiększenie rodziny, powinny zadbać o to, aby ich dieta stała się pełnowartościowa i bogata w mikroskładniki. Zachowując odpowiednią ilość witamin i minerałów w diecie łatwiej będzie uzyskać odpowiednie stężenie hormonów odpowiedzialnych za płodność kobiety. Zdrowe odżywianie jest rekomendowane także dla panów, który poprawić chcą jakość nasienia.

Jakość i ilość przyjmowanych pokarmów ma bezpośredni wpływ na działanie narządów w naszym ciele. Dieta, która jest bogata w witaminy i minerały to najlepszy sposób na poprawę naszego zdrowia.

Jakie składniki mineralne są istotne dla kobiet planujących dziecko?

  • Żelazo
  • Magnez
  • Cynk
  • Selen
  • Witamina E
  • Witamina B6 (i inne z grupy B)

.

Posiłki bogate w witaminy

  1. Szakszuka 
  2. Czerwone smoothie
  3. Zupa buraczkowa

 

 

 

Grafika: VKool.com

Dieta bogata w witaminy i minerały – jak ją skomponować?
4.8 (96.67%) 6 votes

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *