Co zjeść przed bieganiem?

Ten artykuł to zbiór profesjonalnych wskazówek na temat diety osoby uprawiającej bieganie.  Zapraszamy do lektury i zadawania pytań.

Co zjeść przed bieganiem?

Prawidłowe odżywianie to niezwykle istotny element przygotowania do poprawy wyników w bieganiu. Niezależnie od tego czy biegamy dla przyjemności i utraty kilogramów czy mamy też ambicje związane z udziałem w imprezach biegowych to dieta stanowi podstawę naszych wysiłków.

Trenujesz na siłowni? Sprawdź artykuł: Co zjeść przed siłownią?

Czytelnicy Ezdrowo.pl często pytają czym różni się posiłek przed treningiem do maratonu od tego, który powinniśmy zjeść przed bieganiem na 5 km. Przejdźmy zatem do konkretów.

Co zjeść przed bieganiem do 5 km?

Paradoksalnie z takim wysiłkiem nasze ciało poradzi sobie w prawie każdych warunkach. Człowiek jako gatunek przystosowany jest do pokonywania na piechotę. Etapy marszowe przeplatane często musiały być biegiem (np. za zwierzyną lub uciekając).  Dlatego część specjalistów zaleca robienie takich dystansów na czczo. Jeżeli planujemy już zjeść posiłek to koniecznie zróbmy odpowiednią pauzę pomiędzy jedzeniem a treningiem. Godzina to w tym wypadku absolutne minimum. Jeżeli przerwa będzie krótsza to może to znacząco wpłynąć na jakość naszego treningu, a w krytycznych sytuacjach doprowadzić do wymiotów lub zawrotów głowy.

 

Co zjeść przed biegiem do 15 km?

W tym wypadku warto wydłużyć odstęp pomiędzy posiłkiem a treningiem do minimum 2 godzin. Wybierz lekkostrawne produkty. Dobrym wyborem będzie owsianka z miodem, bułka z bananem, ryż z dodatkiem banana. Ponieważ jest to już spora jednostka treningowa to do maksymalizacji efektów unikaj potraw smażonych, wzdymających lub ciężkostrawnych.

Ważne: Jeżeli twój bieg na tym dystansie jest związany ze startem w zawodach to absolutnie wykluczone jest eksperymentowanie z nowymi potrawami przed treningowymi. Postaw na sprawdzone Ci kombinacje produktów pamiętając, że każdy organizm jest inny i potrafi w zaskakujący sposób zareagować na produkty nowe (szczególnie w połączeniu z dość dużym wysiłkiem fizycznym).

 

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *