Potas- opis i rola w organizmie człowieka

Potas to jeden z najważniejszych makroskładników. Jego rolę w organizmie człowiek wyjaśnia ekspert Ezdrowo.pl.

Źródła potasu

Zdjęcie produktów, które są bogatymi źródłami naturalnego potasu

W jakich produktach jest potas – warzywa i owoce?

Niektórzy uważają, że najlepszym źródłem naturalnego potasu są banany – 100 g to 395 mg tego cennego pierwiastka. Ale na szczęście ten pierwiastek jesteśmy w stanie odnaleźć również w innych produktach.

  • Buraki i botwina – czerwone produkty zawierają bardzo duże dawki tego cennego składnika, a dodatkowo są one niedrogie. Szczególnie botwina stanowi naturalne i często pomijane źródło potasu(Poznaj dietetyczny przepis na zupę botwinkę) i dlatego warto korzystać z krótkiego okresu gdy to warzywo jest dostępne.
  • Bataty i białe ziemniaki – kolejne dobre miejsce do poszukiwania tego makroskładnika. Bataty wielce zyskują na popularności, ale osoby bardziej tradycyjne powinny przynajmniej 3 razy w tygodniu spożywać ziemniaki.
  • Pomidory – Najlepsze dla uzupełnienia potasu będą w naturalnej nieprzetworzonej formie. Jednak istnieje spora grupa osób, które nie wyobrażają sobie jedzenia surowych pomidorów. W takiej sytuacji zupa pomidorowa to wspaniała propozycja dla osób z niedoborem potasu. Prosta w przygotowaniu.
  • Arbuzy 
  • Szpinak – dostępny cały rok w formie mrożonek stanowi doskonałe uzupełnienie naszej diety.
  • Fasola i soja

Wyroby cukiernicze zawierające potas

Słodkości bywają często demonizowane, a w konsekwencji nie znajduje się dla nich miejsca w zbilansowanie diecie. To jasne, że osoby, które cierpią z powodu zbędnych kilogramów nie powinny przesadzać z produktami cukierniczymi, ale należy pamiętać, że część z nich jest bogatym źródłem makro składników. Dlatego jeżeli już sięgamy po coś słodkiego to wybierajmy produkty najbardziej korzystne. Dlatego osoby o niskim poziomie potasu mogą rozważyć spożywanie:

  • Kakao
  • Czekolada
  • Chałwa
  • Orzechy
  • Rodzynki
  • Makowiec

Ryby bogate w potas

O obecności ryb w zdrowiej diecie mówi się wiele. I doskonale bo to bogate źródła potasu. W przypadku osób cierpiących na niedobór tego składnika szczególnie polecane będą:

  • Łosoś
  • Sardynki
  • Pstrąg

Chcesz wiedzieć więcej o makroelementach? Zapoznaj się z opracowaniami Ezdrowo.pl

Wapń (Ca)
Chlor (Cl)
Magnez (Mg)
Fosfor (P)
Potas (K)
Sód (Na)

Pytania:

potas produkty
potas gdzie występuje
w czym znajduje się potas
źródła potasu
w jakich produktach jest potas
potas w pożywieniu
zawartość potasu w produktach
źródło potasu w pożywieniu
potas gdzie najwięcej
w czym występuje potas
źródła potasu w diecie
źródło potasu w jedzeniu
potas gdzie go szukać
potas niedobór u człowieka
potas u człowieka
brak potasu objawy
produkty zawierające potas
co zawiera dużo potasu
potas w organizmie człowieka
skutki niedoboru potasu
brak potasu w organizmie objawy
jak uzupełnić potas w organizmie
naturalne źródła potasu
w jakim jedzeniu jest potas
potas funkcje w organizmie
niedobór potasu w organizmie człowieka
niedobór potasu a serce
potas w organizmie człowieka niedobór
potas a zdrowie
potas suplement

 

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *