Przewlekły stres a nasze zdrowie

Z artykułu dowiesz się jak stres wpływa na nasze zdrowie oraz jak dieta i świadome spożywanie posiłków z czasem przyniesie wiele dobrego. Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wielki wpływ na nasz organizm ma to, co jemy.

XXI wiek coraz częściej odbija się na naszym zdrowiu. Szybkie tempo życia, brak snu oraz stres życia codziennego mogą mieć dramatyczny wpływ na nas samych.

Polecane dla Ciebie: Dieta dla osoby chorej na helicobacter pylori

Z pomocą w dzisiejszych czasach może być odpowiednio skomponowana dieta obniżająca poziom stresu, a świadome spożywanie posiłków z czasem przyniesie wiele dobrego. Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wielki wpływ na nasz organizm ma to, co jemy.

Stres –  jak z nim walczyć?

Obecnie na rynku istnieje cała masa suplementów diety, które można nabyć w aptece, mających nam pomóc w walce ze stresem.

Warto jednak wiedzieć, że bardzo często wystarczy zmiana nawyków żywieniowych. Zdrowej diety bogatej w niezbędne mikroelementy i makro składniki, nie zastąpią żadne specyfiki medyczne.

Stres nie tylko utrudnia codzienne funkcjonowanie i potrafi zabić w nas radość z życia, ale także może prowadzić do nadciśnienia i chorób serca.

Żeby wspomóc organizm w walce ze stresem, trzeba najpierw wiedzieć, jakie procesy zachodzą w naszym ciele. Gdy się czymś denerwujemy i stresujemy, zwiększa się zużycia serotoniny, która odpowiedzialna jest za nasze dobre samopoczucie. Chcąc sobie pomóc, wprowadźmy do naszej diety te składniki, które zwiększają wydzielanie serotoniny.

Pomocne w walce ze stresem będą także witaminy z grupy B, wapń, sód, magnez i węglowodany złożone.

Jakie składniki diety wybierać powinna osoba w której życiu gości stres

Stres to zdecydowanie cichy zabójca. Nie jest łatwo wyeliminować wszystkich czynników, które nas stresują, dlatego pomóżmy sobie w inny sposób w tej nierównej walce.

Często dieta kojarzy nam się z wyrzeczeniami i dużymi zmianami. Jest to bardzo mylne przeświadczenie, a my zrobimy wszystko, aby cały proces okazał się przyjemny.

Na początku warto wprowadzić niewielkie zmiany. W walce ze stresem najważniejsze, żeby:

  1. Zwiększyć ilość spożywanych węglowodanów złożonych.
  2. Na śniadanie można zjeść owsiankę z dodatkiem owoców, a używane do tej pory produkty pszenne zamienić na pełnoziarniste.
  3. Makarony zamienić na te razowe, zadbać o to, aby w głównym posiłku pojawiały się grube kasze. Węglowodany pomogą utrzymać odpowiedni poziom glukozy we krwi, która również ma ogromny wpływ na walkę ze stresem. Glukoza odżywia nasz mózg, dzięki czemu zwiększa się ilość produkowanej serotoniny.
  4. Zwiększyć ilość spożywanych owoców i warzyw. Dieta bogata w witaminy i minerały wspomaga nasz organizm, który nie będzie tak podatny na zachorowania.
  5. Jeść produkty bogate w witaminę B6 (zielone warzywa, pieczywo pełnoziarniste, ryby).
  6. Dodać do diety zdrowe tłuszcze, ukryte w rybach, nasionach i orzechach. Zawarty jest w nich magnez, który wspiera nasz układ nerwowy.
  7. Nie zapominać o nabiale.

Co jeść gdy chcemy obniżyć poziom stresu?

Warto ograniczyć przede wszystkim niezdrowe tłuszcze. Czerwone mięso zamień na drób, unikaj wieprzowiny i smażenia na oleju.

Spróbuj ograniczyć słodycze. Jeśli już masz ochotę na coś słodkiego, zjedz kawałek gorzkiej czekolady. Ta z resztą odpowiedzialna jest za produkcję hormonu szczęścia, więc może być pomocna w walce ze stresem.

Kliknij i sprawdź zawartość kaloryczną:

  1. Ile kalorii ma baton mars?

  2. Ile kalorii ma baton 3bit?

  3. Ile kalorii ma baton kinder bueno?

Pamiętaj też, że dziennie wystarczy jedna filiżanka kawy. Kawa obniża ilość magnezu i odwadnia organizm.

Jeśli czujesz się zmęczony, apatyczny i nie masz na nic siły, zjedz banana. Kawa będzie mniej skuteczna w tym przypadku, a na pewno jak pomoże, to tylko na chwilę i pozornie.

Walka ze stresem – co oprócz diety?

Dieta w walce ze stresem jest ważna, ale pamiętaj, że bardzo ważne są także:

  • aktywność fizyczna
  • sen,
  • zioła,
  • relaks.

Dieta wspomoże nasz organizm, ale musimy pamiętać, żeby unikać sytuacji stresowych i wykonywać czynności, które pomagają się nam zrelaksować. Może to być spacer, gorąca kąpiel z olejkami albo wieczorny spacer.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *